Eerste dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Charles

27 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

hellohello,

Al een goeie week in Kuala lumpur. Voor zij die het niet weten,ik ben hier voor 4maand minstens ter plaatse om er een minor in strategisch management af te leggen met een fins uitwisselingsprogramma.ik heb mijn afscheidsfeestje in de vorm van poolparty moeten cancellen omwille van het weer maar de terugkeer zal destemeer gevierd worden.
goed genoeg intro,tijd voor nieuws uit het verre oosten.
na 4dagen op hotel in de stad verbleven te hebben hebben we onze intrek genomen in onze condominium,wat inhoudt:150m2,3kamers,2badkamers,living en zo,7e verdieping,25m-zwembad op2e verdiep,fitness en squash:-),wachters aan inkom,kuisvrouw en wasserijservice...de bewoners hier zijn vooral expats die hun optrekje buiten de stad hebben genomen voor de rust en de veiligheid.Amerikanen,Duitsers, Fransen, indiers,iraniers,pakistanezen,Omanezen en zo...is wel leuk samenraapsel.aja en dan onze Nepalese wachters aan de ingang niet te vergeten.het appartement deel ik met William,een halfduitser-halfengelsman die in Venlo,Nederland,Economie studeert,en dan 2belgen uit Antwerpen Philippe en Jeff ( “Antwerpen ies ’T STAD en de rest is PARKING”).zij zitten samen op kamer en William en ik hebben onze eigen kamer.het appartment dat we hebben was ongemeubeld dus we hebben hier de ikea en lokale electrozaken geplunderd om er toch een basis uitrusting in te krijgen.we zijn daar toch vrij goed in geslaagd..fotos en filmpje op youtube volgen.
De stad op zich is een mengeling van oud en nieuw.aan de ene kant de oude tempels(Chinees en indisch)en moskeën met daaarnaast de grootsheid van alle moderne gebouwen met als topper de petronas twin towers. Het leven is hier zeer aangenaam.25graden,hoge vochtigheid(meer dan 82% volgens boekjes;-)),lekker eten( er zijn hier drie culturen aanwezig.de bevolking bestaat uit een deel van chinese origine, een groot deel locals maleisiers(die hier grondwettleijke voordelen genieten) en dan indische ethnicitiet.deze brengne al de goeie dingen uit die landen nr hier.echt wel leuk.iedereen is hier supervriendelijk zonder fooien ofzo of geld te vragen.ze weigeren hier zelfs fooi.je kan hier voor 2euro net zo lekker eten als voor 20 euro.alleen de aankleding van restaurants enzo zal verschillen.de glimlach van de obers blijft dezelfde.
De winkels verkopen alles wat we in europa hebben en wat we niet hebben( de hades-reeks van Saint Seiya,les chevaliers du zodiaque,japanse mangareeks om er maar 1te noemen)...qua hightech en zo moeten ze ook niet onderdoen.de monorail is alom tegenwoordig rond de stad en brengt je op vlotte manier in gekoelde wagon(AIRCO AIRCO AIRCO)van de ene plaats naar de andere
Het nachtleven moet hier niet onderdoen voor europa. Vorige week nog een set van 4u Paul van dyk mogen aanschouwen in de zoukclub.echt wel in orde!fotos en filmkes volgen...er stan eral een paar op youtube van andere fans
de komende weken zullen we onze reizen aanvatten in binnenland.het busverkeer is hier zeer goed georganiseed.voor 7euro ga je per bus nr Singapore in een 5uur durende reis.vanaf oktober zouden de airasiavluchten moeten erbij komen.we hebben dan 2weken vakantie...
De stad moet ook nog eens grondig verkend worden.al de tempels en zo...hockey is momenteel nog niet mogelijk.coach van maleisie in buitenland dus moeilijk om contact te hebben.het stadion is hier wel dik in orde.tussen ons huis en het centrum van de stad.we wachten nog af dus om de hockeystick te kopen...

Dit weekend blijven we in de stad om nog wat verder te ontdekken.maandag beginnen de lessen.donderdag al eerste testje...spannend.het niveau zou hier vrij gelijkaardig moeten zijn maar door de korte tijdspanne tussen lessen en exames kunnen we moeilijk iets fout doen normaal.herexames zijn niet mogelijk hier.

Goed dat was het voor de eerste ervaringen,

Benieuwd naar wat er in Belgie en omstreken gebeurd.hopelijk vielen herexames mee voor de betrokkenen en was vakantie aangenaam voor de anderen...
Hou jullie goed en tot later voor meer nieuws en beeldmateriaal

Groeten

Charles.

Mijn telefoonnummer ter plaatse is 060142248194. via skype carlito0911 kunne julie mij ook gratis bellen op mijn gsm.
Tot binnekort