happy newyear!!!road to myanmar... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu happy newyear!!!road to myanmar... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu

happy newyear!!!road to myanmar...

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Charles

05 Januari 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

of beter:selamat tahun baru!!!na ons kerstavondfeestje met de finnen en kl-mannen in de regen en een og nattere kerstdag met "magische paddestoelen" kwam opeens de zon terug.aangezien onze eerste bedoeling van deze reis surfen was besloten we dan maar de beroemde surfspots ten zuiden van bali te gaan verkennen...kuta achter ons gelaten,2brommers gehuurd en weg waren we.onze zware rugzakken op de rug en op naar het zuiden.na een kleine ommetoer wegens verkeerde aanwijzingen van balinese brommerverhuurder toch nog in het zuiden geraakt.uluwatu.tempel en surfspot.maar na die ommetoer hadden we toch wel honger en botsten we op een restaurant dat op een bord had staan dat de biertjes ijskoud stonden..idd in ht nederlands.wij daar naar binne en bleek een balinees te zijn die 26jaar in nederlnd had gewoond,teruggekeerd was en zijn eigen zaak had opgestart.goeie frietjes(patat)en heerlijke homemade mayonaise brachten ons 3maatlijden op rij naar deze plek.zuid bali,bukit peninsula is het mekka van het surfen:lekker warm en proper water,supergolven,adembenemende zonsondergangen en prachtige stranden...dat laatste konden we enkle beamen maa de golven waren ditmaal niet bevaarbaar.en al zeker niet voor beginnelingen als ons.uluwatu is een spot waar je via een grot toegang hebt tot de open zee wiens golven zich tegen de metershoge rots wanden komen knallen..voorzichtigheid geboden.in ons hotelletje verbleven er enkele surfers.koppel fransen,engelsen en italianen.allemaal zeer gezelig.leuke avondjes mee gehad en neuwjaar ook mee gevierd uiot vrees voor bom aanslagen in kuta(bericht van franse ambassadeur meldde dat het niveau drie van risico was)kuta is bovendien het salou van dea ustralier son het zo te neoemen dus druke stranden en irriatne verkopers.we hadden het zogoed met onze brommertjes in het zuiden dat we daar 5nachten gebleven zijn.echt heerlijk.overdag verschillende stranden aangedaan en dagje clubmed van10tot7.sporten a volonte en eten en drinken zoveel je kan.de45euro/de man goed benut.normaal tot 6u maar maar door te socializen met "chef du village" en nicola met zijn status van ex-go ging het allemaal vlot waardoor we de bar nog een uurtje langer konden ontladen van ricard en mojitos..manmanman...op nieuwjaaravond daarvoor nog wat gestrand,in kuta gegeten omdat we een pakje oesten gaan halen daar;-)en dan naar hotel voor een avondje dollen op paddos.2e keer.echt een aangename ervaring.fotos,videos en uitleg volgen in belgie.aiaiaiai...
na nog een dgaje van zon genoten te hebben in het zuiden terug naar kuta gereen voor de laatste dagen in de hoop nog wat te kunne surfen.en dat was het geval...2van de drie dagen nog gesurft maa helaas geen dwarse rides maa rnekel rehtdoor...oefening baar tunst en we hebbe opdie drie weken niet gneoeg kunenen oefenen.beste priode om te surfen in juni en juli in bali.soit,we hebben het eiland goed verkend.alleen de honeymoon plaatsjes blijven nog over;-)de laatste dagen in kuta waren dus strand,verbranden eten...veel eten en slapen.nog maar 1keer op de 3nachten daar weggeweest.ht was echt ons ding niet.het eten daarentegen...hebben nieuw restaurantje ontdekt met boiefstuk friet en vlaamse stoofkarbonnades...heerlijk.net een maand open en heerlijk aan het draaien...hebben daar4 keer op rij gegeten.het record van vkaantie.laatste dagje strand was summum.net zoals onze eerste dag blauwe hemel en echt languit gelgen voor 4u op strand.met als gevolg een verbrande rug voor nick en verbande benen voor de charel...soit.da wordt wel bruin later...
om8u hadden we vlucht terug nr kl dus niet tveel getreuzeld.nog rap biefstukfriet binne met verse froieten en mayonaise.nit zo goe als bij wayan in uluwatu waar het verse was maar toch ok.inl uchthaven wweer maar eens gec onfroanteerd met het winstbejag van de balinezen.voor alle s meot er iets betaald worden.de tax om het land te verlaten bleek dan nog eens verhoogd van 100000 naar 150000rupiah waardoor we opnieuw geld mochten wisselen tegen een absurde wiselkoers..soit.dna maar uit verdriet sushi gaan etne met whisku=ytje om goed te slapen op vliegtuig.laat geland in kl en dan busje naar centrum.daar rap iet sgegeten ..eindleijk weer indisch eten:roti pisang en kashnier naan...mmmm
eerste is panneoek met banaan in en tweede ander soort pannekoek,nider vettig met rozijnen ,groetjes en cashewnoten...heerlijk.daarbij een teh tarik en we voelden ons alweder thuis.nachtje bij javier,cubaanse vriend en morgen zak gaan maken voor myanmar...morgennamiddag vertrek nr bangkok en maandag nr yangon...spannend.ditt wordt mijn laatste bericht voor 17januari.de geplande terugkeer vanuit myanmar.mooiste land van zuidoost azie volgend velen en mooie afsluite vsn deze bijzondere trip...wie myanmar nit kent raad ik aan op google wat te zoeken en de fotos en reisverhalen te bekijken.binnekort verschijnt ht mijne ook...door de achterstand is er jammergenoeg geen of weinig telefoonverbinding en nog minder internet...benieuwd wat het wordt.wanneer in nieuws kan geven zal ik dat doen.desnoods kort.zowiezo vernemen jullie alles eind januari in geuren en kleuren.na myanmar nog 5dagen rond bangkok zwermen en dan teurug naar belgie...eindleijik...het was een mooi avontuur.beniewd hoe de aanpassing in europa zal gebeuren...we zien wel.