november - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu november - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu

november

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Charles

28 November 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

eind november ondertussen,
tijd om een update over wat er gebeurt is en wat er nog komt...
na vietnam achterglaten hebben wachtte amper48uur later de volgende vlucht richting bangkok.als extraatje was het ook mijn verjaardag wat ht geheel in een grotse feststemming plaatste.de drie nachten en 4 dagen te rplaatse waren op feesdtvlak en cultureel vlak een treffer.onze eerste 2 nachten waren in het enige sextoeristenvrijde hotel in bangkok, hotel atlanta.na 2nachten zij nwe echter verzocht een ander hotel te zoeken wegens nachtlawaai..tja...geluk bij een ongeluk want wij begaven ons naar een andere wijk namelijk khao san waar backpackers rulen en het veel gezelliger en aangenamer vertoeven is ver weg van de pingpong shows,met pijltjes-ballonkapotafschietende dames of ander troep.daaenboiven hadden we nog een afspraak met sofie en barbara.zij hadden cote dor praline intense chocolade mee, een delicatesse die we hier in maleisie enorm missen...de tempels in bangkok bezocht en een verrijkende fietstoer gedaan langs chinatown en de kanalen.bedankt juliette voor de tip.www.covankessel.com een echte aanrader. nog een thaiboxing wedstrijd meegepkt waar we hawaiiaanse ontmoetten die mij zou stimuleren voor het surfen...meer volgt
na bangkok brak het laatste deel van studeren aan hier.na een paar dagen waren we helemaal bekomen van het weekend.op15novmber vierden we king's day, dag vd dynastie met de ambassade van Blegie in he tmerdiien hotel:froeten met stoverijsaus,konijn met prei,pannekoekjes met truffel,wafels met slagroom en aardbeien.chocolade,alweder...twas de max.vree wijs.dag erna ging k nt nathalie,andere
Belgische naar het zwanenmeer v tchaikovsky dat opgevoerd werd in de impressionante concert hal van de twin towers.125 muzikanten en een groot scherm waarop het ballet werd afgespeeld waarop de muzikanten simultan speelden.indrukwekkend.het weekend zou in tegenstelling tot bangkok minder alcoholisch zijn want er was een loopwedstrijd gepland in ipoh.op 3u rijden van kuala lumpur.samen met Javier, cubaanse vriend liepen we deze 12km.ik in 56minuten, hij in 54minuten.het was vroeg in de morgen maar al warm en vochtig...samen met 6 andere vrienden van hem,maleisiers en indiers haalden we dan nog eens 4prijzen binnen van de loterij.savonds was er dan de langverwachte start v het hockeyseizoen.na7maand zonder spelen was ik aangenaam verrast van de kwaiteit die we nog haalden.enkel op afwerking misten we wat.sunday2030,d eploeg won met 3-0.de ploeg is een mengeling van maleisiers en indiers.echt coole mannen die een deftig potje kunnen hockeyen.kreeeg ook meteen truitje shortje en kousen met sponsor en dan nog eens het nummr 11.echt wel cool.na dit sportieve weeknd lessen verdergezet..laatste les met een indier uit indore.managerial leadership.bes tinteressant en wat verwijzingen naar mijn thesis van vorig jaar.goegoe
tijdens week nog wat stoere bars met zicht op twintowers bezocht.op donderdag 22november naar "the clash of titans"
gewwest.ik had 3weken eerder het allerlaatste tikcet kunne kopen in de winkel bleek dat dan ook nog een super plaats te zijn.2e rij achter de vipboxen. met zicht op spelersstoelen op de achtelijn dus goeie fotos van opslagen en zo.aja,de spelers waar het om ging ware niemand minder dan Pete "pistol" sampras en roger "fedex" federer.deze laatste haalde het met 7-6,7-6.mits een paar betere beslissingen v lijnrchters had er misschien een 3e set ingezeten maar het spel was uiterst aangenaam om zien.nadien nog de persconfrentie kunnen meepikken dankzij javier die perskaarten had van de vorige dagen.leukleukleuk...
de volgende dag hadden we een Belgenavond bij hilde en jef.Zij wonen reeds 7jaar in maleisie en keren in 2008 terug nr belgie.Jef was nt terug van Belgie vanwaar hij een schitterend assortiment kazen had meegenomen en bistroworst die we ons ongeremd lieten smaken.het weekend,het laatste voor de antwerpenaren,werd uitbundig gevierd in de nieuwste club v kl.goud wit en zwart zin de kleuren en muziek de allerbeste electro.fijnfijnfijn
op maandag nog een hockeymatchke.iet sminder gespeeld dan vorige week maar toch weer gewonnen,2-0.gisteren is stijn teogekomen.hij werkt hier op het intenrationaal hockeytoernooi dat morgen,donderdag begint.gosteren heeb we hem dus amper 3uur na zijn landing kl in al zijn facetten laten zien...
voor de komende weken weten we ondertussen wat het wordt.het hockey toernooi http://www.championstrophy2007.sportcentric.com/
meemaken met de 6beste hockeylande ter wereld,duitsland,pakistan,,spanje,holland,australie en korea met daarbij nog gastland maleisie en grot britanie dat nog uitgenodigd is om een even aanta; ploegen te hebben.op11decembr komt nicola masson toe voor 6weken azie.paar dage kl verkenne en dan vertrekken we voor 3weken nr bali en lombok,indonesie.kerst,zijn verjaardag en nieuwjaar vieren we daar.5januari komen we terug nr kl.6e bangkok en de 7e vertrekken we naar yangon,hoofdstad van myanmar,door velen als mooiste land van zuidoostazie aanzien en waarom niet, ter wereld.de situatie is daa rondertussen bekoeld en het is er weer vielig reizen.10dagen daar en dan eindigen met 6dagen noord-thailand met misshien nog angkor wat in cambodja.we zien wel hoe het vlot.nadien terug nr kl.2dagen en de 24e terugkeer nr belgie.ik vlieg met airlanka en heb een 12uur durende tussenstop in colombo,zodat ik a took nog kan meepikken.het meest pikante voedsel ter wereld...benieuwd.maar goed,eerst nog een examen vrijdag en de rest voglt wel...
hou jullie goed en tot binnekort...
25januari land ik in parijs en savonds ben ik wel ergens in het genste te vinden vermoed ik.pitta en frieten....
fotos van novmeber kan je op facebook reeds zien en binnekort hioer ook.
blijkbaar nog altijd geen regering in belgie,ander nieuws altijd welkom...
ciao
selamat malam

• 28 November 2007 - 19:21

Anneke:

Je komt dan toch terug!Wij gingen just in februari even passeren....
    Gisteren Nicola gezien op instuif appartementen Xavier, hij kijkt er enorm naar uit.
    Stel het daar nog wel en tot in 2008!
    cu

• 28 November 2007 - 19:22

Anneke:

Oeps, oh ja : happy birthday!!!

• 01 December 2007 - 15:21

Roziene:

Charlie, begin je stillekes aan te missen... Tot binnenkort, x