vietnam:hanoi,halong bay en trouw in quan lin - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu vietnam:hanoi,halong bay en trouw in quan lin - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu

vietnam:hanoi,halong bay en trouw in quan lin

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Charles

07 November 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

ik had een leuke lange tekst over hoe mooi hanoi en vietnam in algemeen wel was en halong bay en de trouw met alle details maar door een inbreuk van het net helaas alles kwijt.nu geen moed meer om alles weer neer te pennen.wmisschien komt dat latr nog ens.vandaar nu een kortere versie...
de inspiratie is verdwenen en wil jullie nog briefen voor vertrek nr bangkok morgenaonvd al...fotos zouden ok een sfeer moeten schetsen
hanoi is een prachtige stad die mix vertoont van barcelona , parijs en havana...d straathoekmentaliteit van de eerste,de boulevards en shilderstraatjes van de twede zoals place du tertre en de grote pleinen zoals havana met de sfeer van communisme..of was het spook?
verder geoedkoop bier 2000dong (1euro is 23000dong..)eenvoudig rekensom maakt het dus mogleijk om voor 10 euro meer dan 100pinten te drinken.overal kopies te verkrijgen van grote literqire werken en restaurantjes ovral waar je om kijkt...
tour van de tempels per bromfiets en ethnologisch museum.soort bokrijk met allerlei paviljoenen over deverschillende volkeren in het land.nog liggen chillen aan meer en waterfiets.groepsgymnastiek in het park.muziekinstallatie en 100 a 200 vietnamese dames die op ritme de beweginge van hun leidster nadoen.waterpoppentheater.echt d emoeite waard.de boeen op plattleand haden deze kunstvorm gestart ten tijde van overstromingen om toch nog aan geld te geraken.moi schouwspel met water en vuur...
dan weg nr halong bay per bus.unesco erfgoed.rotseilanden die uit het niets verschijnen en prachtige stalagtiet en miet grotten
savonds nr trouw vriendin v nichtje v professor die in ons gebouw woont.boeddhistische trouw,echt wel de moeite..veel eten,veel drank en zeer hierarcisch allemaal.bruid en bruidegom eerst gescheiden feestend en uiteindelijk verenigd waarna bruid bij bruidegon in huis trekt.
karaoke nog altijd zeer populair in die kringen en eigenljk overal in vietnam en ik moet zeggen ik apprecieer het wel.ofschoon mijn zangkwaliteiten beperkt zijn...
van het rurale quan lin terug naar hanoi.ontbijtje op zijn frans met croissant en cappucino.stokbrood tijdens busreis heerlijk en verschillende rijstbereidingen.allemaal heel lekker en fijn.nog wat soeveniers gekocht en dan terug nr luchhaven.
vietnam heeft mijn aandacht gewekt en ik sluit een toekomstig bezoek niet uit...
contrast met futuristishce twin towers die typisch 21e eeuw zijn en de eind jaren 50sfeer in hanoi was des te groter.

hoe we leven in kl kan je op youtube zien op volgende link:http://www.youtube.com/watch?v=4PKlJOYlfIQ enop http://www.youtube.com/watch?v=3vBV8PZHNss

enjoy
en tot na bangkok....
groeten
hou mij op hoogte v brussel halle vilvoorde evolutie...

• 07 November 2007 - 20:36

Papa:

thanks voor je verhaal
    kende al een paar infos via ons telefonisch gesprek en gisteren via mama.
    Brussel-H-V: stemming splitsing door de vlaamse parlementsleden; franstaligen buiten de commissie ; nu afwachten if leterme blijft of niet, en if MR en CDH blijven rond de tafel voor de regering.
    Wat een land !!!
    ik kom naar KL waar je bent.

Voorzichtig in Bangkok , goede bezoeken,
    en een beetje vroeg gelukkig verjaardag 9november , ik bel nog.
    profiteer ervan
    kusjes
    papa

• 09 November 2007 - 18:40

Maartje:

Hi Charles,

PROFICIAT!!! Lang leve de schorpioenen!!!
    Next week, it's my time :-) Ja, ja, 30 alweer. Oh jee, nu moet de rimpelcrème echt uit de kast gehaald worden...
    Afgelopen week verhuisd naar m'n nieuwe appartement. Ondanks dat ik nog tussen de verhuisdozen leeft, is het echt een fijn, "warm" appartement. Ik ben nu al super gelukkig hier!
    Geniet van al je reisje ginder!