singapore-mount kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu singapore-mount kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Charles Vanderstraeten - WaarBenJij.nu

singapore-mount kinabalu

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Charles

17 Oktober 2007 | Maleisië, Kota Kinabalu

zo,ipv sms bercihten een lekker lang verslagje van de laatste 3dagen singapore en de eerst dag op borneo.
Twee uitersten kunnen we wel zeggen.leuk om het contrst te hebben tijdens die 2weken vakantie.
Singapore
na een busreis van 5uur smorgens vroeg toegekomen in S'pore.wat problemen met min paspoort aan bedie grenzen..beetje nalatigheid van mij om de aankomst visa niet mee te nemen.gelikkig liet de dame mij passeren,ZONDER omkoperij;-)bij de singapore grens konde ze mijn paspoort niet inscannen waardoor ik 5minuutjes op een bankje mocht zitten alvorens ik vriednelijk naar een kantoor werd gebracht om alles in orde te maken.eenmaal alles ok werd ik vrijgelaten na optrechte verontschuldingen van de douane ambtenaar over het voorval.
het disneyland-syndroonm was begonnen...
eenmaal in des tad na onmiddelijk hostel opgezocht en direct beginne bezoeken.
eerst chinatown en het central business district.wat eerst opviel is de properheid van de stad overal.de regels zijn hier zodanig streng dat je zelfs bang bent om over te steken bij rood licht.na een paar locals die ons het voorbeeld toonden ging dat wel:-).met
"ons" bedoel ik william,kotgenoot, en ik.
raffles hotel (genoemd naar oprichter singapore begin 19e eeuw,daarvor was hij nog in melaka,maleisie)met weredberoemde bar waar de singapore sling cocktail werd uitgevonden wwar men al enige plek in sp vuiligheid,i.e. apenootjesschillen,op de grond mag smijten...
volgende keer gaan we dat zeker doen.doorgewandeld naar de merlion, symbool van SP,een beest met het hoofd van een leeuw en lichaam van een vis.fotos volgen bij terugkeer...
paar aankopen gedaan in chinatown:je kan eer ovral kostuums op maat laten maken maar heb gehoord dat het in vietnam nog goedkoper is,dus nog even geduld...
op facebook kan je al al nijn fotos zien...
in de vooravond met een belg afgesproken die daar jaar gez\werkt heeft voor barco.het levenv was er wekl aangenaam als expat..klonk mij wel geloofwaardig na de eerste avond.na een degeljike maaltijd in chinatown en wt biertjes(tiger beer)op stap gegaan.we hadden die avond afgesproken met noorse dames die we in malaka hadden ontmoet.Ministry of sound it would be...zotte club!!7zalen met veerschillende stijlen muziek.creditcards rule in S'pore..vooral de amerikaanse...
wat voola aangenaam was is dat de clubs open zijn tot5u ipv 3u in KL,sommige zelfs tot 9u smorgens en alles is op wandelafstand,ofschoo ik toch een riksha verkoos om nr huis te gaan...
de volgende dag evwen de shopping gelegenheden bezocht.died ag was het de latste dag v ramadan.savonds zou idereen in familie,gesloten kring hari raya vieren.het presidentieel paleis was die dag te bezichtigen.miden in de sta een oase van rust,park met golfterrein,vijverrs en een aangenam stulpje om in tev erblijven...
orchard road,de shopping straat stelde was een opeenvolging van shopping;alls wardoor de verzadiging vrij snel kwam.iets voor het $e gebed naar het moslimkwartier gegaan om er het laatste gebed mee te maken van buiten de moskee.2moslims uit KL ooontmoet waarme we leuk debat over de gosdiensten heben gehad.om oveeer tedoen in KL wat mij betreft.de strateb wareb llaemaal leeg en restaurants allemaal toe in die wijk.hebben een iranees retuarnt gehad om er te genietvan lamskebab met harissa.mmmm....daarna opniuw de bars opgezocht en uiteindelijk in ministry of sound beland weer.had de avond ervoor gesympathiseerd met 1 vd verantwoordleijken waardoor we opnieuw vip-entry hadden:-)zalig!!!
op eine vd avond 3indiers ontmoet waarmee ik dan ben gaan joyriden in de stad en gaan chilen op het strand.daarna een lekker indisch ontbijtje waarbij ik gefeliciteerd werd over mijn eettechniek.Indisch eten eet je met je rechterhand en het vraagt wat techniek om alles binne te lepelen.na6weken hier begint dat wel aardig te lukken natuurlijk.na een 4tal uurtjes slaap nr sentosa getrokken.hier neemt het disneylandsybndroom buiten maatse proporties aan.iedereen van de bakker tot de liftbediende is vridndlejik hier.echt zot.sentosa island is een eiland ten zuiden van SP war ze een kunststaqnd hebben gelegd met hotel en animaties en bsars en fietsroutes en zo om de SP-ers in het weekend te entertainsn.om er naar toe te gaan kan je per bus maar het is veel meer fun om per kabelbaan,of "met de eitjes" zoals men het zegt op men het zergt op skivaktnie.deze brengen u over destad met eeb fabntastiasach zicht op de hacven naar het eiland.De haven is echt reusachtig.waar je ook kijkt ten zuiden ,ten westen , ten oosten zie je loskades en containters...zonder deze haven zou singapore niet bestaan, of toch nie top die manier...het leven is er 2keer tot3keer zo duur ald in Kl en vlee bedijven beginne toch de weg nr ;aleisie te vinden voor de kostenbesparing...
soit...eenmaal ter plaatse nog wat horizon fotos en dan met een stoeltjes lift,ja net zoald in de alpen nr boven.alleen is het hier 32graden en ga je neit per snozwbiard maar per slede naar benden op asfalt.leukle rit,ik ben gewomnme tegen de halfduitser\halfengelsman:-)
hienra naar 1 vd mooistre aquarium parken die ik ooit al gezien heb.zeer grote verzameling aan vissen en andeere beesten.fotos volgen...
daarnwa nr het strand rec htover cafe del mar.leuke miziek ,schoon volk en mooie zonsondergang.daarna nr het centrum weer.hadden wel eens zin in iets nieuws en zijn dan maar de bars gan opzoeken.chinese bars waar ze karaoke zingen en de vrouwen met u komen medrinekn kenden we al.daarom zijn we eens nr en indsiche bar gegaan.je zit met je kruik bier an tafletje en voor u komen indsiche dames dansen op d typishe "punjabi muziek"allemaal zeer oschi\uldig hier.als je het goed vindt kan je hen geld geven maar niets meer.hebben een leuke avond gehad.moeten dat ens opzoeken in KL...eens vragen aan de indische vrienden...de altste dag is tenonder gegaan an huitslapen en het aankopen van nieuze laptop aan zeee rvoordleige prijs.het toestenbiord is echter qwerty waardoor mijn typen er niet op vooruit zal gaan,sorry karen(karen?ben je er nog??? ;-)
de terugreis is vlot verlopen...busjes her en daar om grnes overt esteken.deel van de grens over gewandeld.was wel speciaal,voelde aan alsof het een verovering van land was of als een illegale die binnedringt...
de disndag alle voorbereidingen gettroofen voor de trekking.toen wist ik nog niet of
ik de beklimming ging doen.nu staat het odnertussen vast:morgenvroeg vertrk ik en morgenqvond slap ik al op 3200meterh oogte waarna vrijdag de klinm wordt angevat voor zonsondergang...wordt wel de moeite.daarna trek ik naa orang utan sanctuarium(1 vd 4 in de wereld en dan nog wat rondtrekekn rond de hoofdstad,kota kinabalu.misschein nacht op eilandje..hangt f v timing.
zo julie zijn weer up to date.
voglende dagen zullen er korte sms updates komen voor de fans,sorry voor de mailsspam.laat maar weten als je wil uitschrijven op deze nieuwbrief;-)
prettige dag verder een tot...

xx

charles "carlito"

• 17 Oktober 2007 - 15:39

SANTIAGO:

buena carlito! viva asia! ciao ciao x x

• 17 Oktober 2007 - 15:43

Fabio:

Van al uw verhalen zou je sebiet vertrekken uit cloudy belgium !! in ieder geval veel succes met de beklimming ...

tot binnenkort

• 19 Oktober 2007 - 16:31

Hélène:

wohooooooo, da was wel één van de langste,é!
    Tof jong, trekkingske op je ééntje... ben al benieuwd naar de foto's!
    Heb Stijn gisteren gezien en gaat je binnenkort mailen... stuur dan maar enkele benodigheden zoals cote dor praliné intense en dergelijke per mail of on the phone, kzal het dan aan hem meegeven! tot later x take care!
    Ikke vanavond werken op slotavond filmfestival als bartender samen met David Willaert... hij kent je als "Charles Magne" hihi... toffe gast, zo nen beer, jong en hij maar sleuren met die bakken... vre handig als medecollega ;-) hebt de groeten!